Borlänge Energi Logotype

Kundservicemedarbetare

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.

Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.

Vi är i en spännande utvecklingsfas och förstärker organisationen och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.

Är du en social och kommunikativ person?
Motiveras du av att få arbeta med människor och ge service?
Är du lösningsorienterad?
Då kanske du är den person vi söker!

Till stödfunktionen Marknad och enheten Sälj & Kundservice söker vi kund-servicemedarbetare. Enheten Sälj & Kundservice ansvarar för att ta emot och besvara eller vidarebefordra kundärenden till den del av organisationen som kan hjälpa kunden samt försäljning av produkter och tjänster inom Borlänge Energi. På enheten arbetar idag sju medarbetare.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga kundservicemedarbetare säkerställa att kundservice-processen stöttar Borlänge Energis kunder på ett tillfredsställande och professionellt sätt. Detta genom att ta emot och hantera de frågor, ärenden och anmälningar som kunder och andra intressenter ställer till oss genom våra kontaktvägar - via besök, telefon, webbplats, e-post och sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med kompetens och erfarenhet från liknande befattning inom sälj- och kundservice.

Du är en drivande, serviceinriktad, affärsmässig och kommunikativ person som uppskattar möten och kontakter med människor. Det dagliga arbetet kräver att du är lösnings- och kundfokuserad i din yrkesroll. Vidare trivs du med att jobba i team, men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina ärenden. Din förmåga att hantera det svenska språket i såväl tal som skrift är god plus goda kunskaper i engelska. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning på sex månader.

Kontaktperson
Frågor besvaras av Christer Hjort, enhetschef Sälj & Kundservice,
tfn 0243-730 71.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 30 januari 2022. Löpande urval sker.

I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttar-service till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se

Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.

 

Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden – Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.

Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.

Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbets-miljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas.

 

Startdatum (ansökan) 2022-01-04
Stoppdatum (ansökan) 2022-01-30

Lämna en ansökan

Tweeta Dela Dela