Registrator

Borlänge Energi Logotype

Borlänge

respekt

engagemang

Vill du ha ett omväxlande och utvecklande arbete i ett tryggt och trevligt företag med många möjligheter till utveckling - då är du välkommen till oss!

Det ska vara lätt att trivas hos oss. Med viktiga arbetsuppgifter, bra arbetskamrater och förmånliga villkor strävar vi efter att vara en av Borlänges bästa arbetsplatser. Våra värdeord är engagemang och respekt.

I avdelning Affärsstöd ingår funktionerna HR, redovisning och inköp, IT/säkerhet och tekniskt stöd och arbetar för och med verksamhetsnära stöd till våra affärsområden.

Till vår funktion HR - inriktning dokumenthantering/arkiv/intern service - söker vi nu en engagerad registrator som vill vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla vårt arbete med dokumenthantering!

Arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du huvudsakligen med att ta emot, klassificera och registrera handlingar, postöppning och hantering av e-post samt arkivering. Du ger service och stöd till verksamheten i frågor/ärenden som rör dokumenthantering, diarieföring och arkiv och är behjälplig vid förfrågningar och utlämning av allmänna handlingar. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Du ingår i arbetsgruppen för dokumenthantering och ansvarar för upprättande och underhåll av styrande dokument och rutiner för dokumenthantering och arkiv utifrån gällande föreskrifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och har erfarenhet från arbete med registrering, diarieföring och arkivhantering. Du har kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering, arkiv och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig verksamhet. Registratorsutbildning eller utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå är meriterande.  

Du är serviceinriktad och har en väl utvecklad förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt. Det är viktigt att du är noggrann, tar stort eget ansvar, har god förmåga att planera ditt arbete samt att du är tydlig i din kommunikation och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du är en van användare av Microsoft Office och bekväm vid att arbeta i olika IT-system. Har du tidigare arbetat i dokument- ärendehanteringssystemet Evolution är det en fördel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning på sex månader.

Kontaktperson
Frågor besvaras av HR-chef Karin Sundström, tfn 0243-730 99.

Facklig representant
Fackliga frågor besvaras av Vision, Håkan Andersson, tfn 0243- 730 40.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via vårt ansökningsformulär nedan senast den 25 februari 2018. Löpande urval sker.

I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se

Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.

Vi ägs av borlängeborna och finns tillgängliga dygnet runt. Vi sköter el, fjärrvärme, stadsnät, vatten, avlopp, dagvatten, avfall, gator, vägar och grönområden i hela stan. Tillgänglighet, stor hänsyn till miljön och bra service till så låga priser som möjligt är vårt mål.

 

 

Startdatum (ansökan) 2018-01-29
Stoppdatum (ansökan) 2018-02-25

Lämna en ansökan

Tweeta Dela Dela